Emanuel Clonda a intrat in antreprenoriat la 19 ani, imediat dupa ce a terminat liceul cand si-a dorit de fapt sa se angajeze. Voia se lucreze intr-o agentie care construia site-uri, dar si-a dat seama ca poate face acelasi lucru si fara sa fie angajat. Acum, la 26 de ani, este actionar in trei business-uri diferite care totalizeaza afaceri de peste 500.000 de euro.
Tanarul a terminat in 2007 Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, dar a invatat se creeze site-uri in timpul liceului cand nu mergea foarte des la cursurile de informatica la care se predau programe precum Pascal, preferand sa faca site-uri la internet café-ul liceului.
“M-am dus acasa, iar mama mi-a dat cinci milioane de lei (n.red.: 500 de lei) cu care am deschis WebSpot, in prezent aceasta fiind divizia de online a agentiei Hippos”, explica antreprenorul, adaugand ca pana acum WebSpot a avut clienti precum Danone, Unilever, Snack Attack sau Vodafone Romania.
Timp de doi ani, Emanuel Clonda a detinut doar businessul online, dupa care a lansat o revista pentru expati (care a fost inchisa ulterior) si a creat un departament de creatie infiintand astfel agentia Hippos.
In prezent, compania are 20 de angajati, iar fondatorul afacerii se asteapta sa inregistreze in acest an afaceri de circa 500.000 de euro.
La inceputul lui 2008, antreprenorul si Costin Gache, cel mai bun prieten si totodata unul dintre cei mai buni barmani din Romania, au lansat barul Interbelic din Centrul Vechi al Capitalei. In timp ce Clonda gestioneaza partea de comunicare si marketing, Gache se ocupa de cea de bar, iar noul asociat care li s-a alaturat de partea administrativa.
Anul trecut, antreprenorul a inceput un nou business aducand pe piata locala Fit Curves, cea mai mare franciza de fitness din lume. Curves are peste 11.000 de locatii in SUA, Canada, America La