Șeful noii Companii Naționale de Vânzări (CNV) a Ford în România, Henrik Nensen, estimează că în 2011 vor fi înmatriculate în România circa 103.000 de mașini, în creștere cu 11% față de valoarea maximă care ar putea fi atinsă în acest an.
Conform oficialului, această estimare optimistă nu este legată neapărat de performanțele producătorilor ci de o ușoară revigorarea a economiei și de continuarea programului „Rabla”. Pe de altă parte, însă, Nensen a menționat ca factori cu influențe negative pentru acest an, creșterea TVA și măsurile de austeritate ale Guvernului.
„Aceasta este cea mai bună estimare a noastră. Creșterea poate fi mai mare sau mai mică însă, cu datele actuale, asta credem că se va întâmpla”, a declarat directorul general al CNV în cadrul unei conferințe de presă care a avut ca scop lansarea unui parteneriat între Ford și Unicredit Leasing.
Statisticile APIA sunt greșite
Datele actuale la care se referă Henrik Nensen sunt, conform acestuia, cifrele de înmatriculări date publicității de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), și nu cele ale Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) deoarece acestea din urmă includ și multe unități exportate de comercianți.
„E adevărat că toți importatorii și comercianții de mașini ăși raportează datele către APIA, dar ei dau ca bază de calcul vânzările totale, chiar dacă acestea au fost făcute în România, Germania sau Italia. Eu cred că asta este complet greșit pentru că ceea ce trebuie specificat și luat în considerare este numărul de mașini vândute doar către clienții români. Asta se regăsește doar în rapoartele poliției. Tocmai de aceea noi luăm în calcul doar datele statistice ale poliției.”
Întrebat de Capital cât de logic este să exporți mașini după ce le imporți, Nensen a declarat că „mulți au realizat târziu că au p