Sergio Marchionne, directorul executiv al Chrysler, trebuie să revitalizeze brandul American cât mai repede pentru că intenţionează să listeze compania anul viitor (foto: Reuters) Reîntoarcerea pe bursă a General Motors a reprezentat un nou început pentru cea mai mare companie auto, dar pentru a-şi menţine poziţia trebuie să facă faţă competiţiei dure făcute de Ford, singurul dintre cei trei giganţi auto care nu au luat bani de la stat. Chrysler însă nu poate emite pretenţia de a se bate de la egal la egal cu cei doi rivali.
Triada celor mai importanţi producători din industria auto a Statelor Unite s-ar putea transforma într-un duo după ce Ford şi General Motors au demarat în trombă de lângă Chrysler, scrie The New York Times.
Sergio Marchionne, noul CEO al Chrylser, promite că producătorul din Detroit va reveni pe culmile succesului după ce va depăşi dificultăţile asociate falimentului prin care a trecut anul trecut.
Investitorii se înghesuie să achiziţioneze o parte din acţiunile General Motors, care s-a listat din nou după falimentul de anul trecut, sau pe cele ale Ford, companie care s-a ţinut singură pe picioare în timpul recesiunii, în timp ce Chrylser rămâne la coada listei celor ce mizează pe industria auto. Vânzările Chrysler în Statele Unite se află la jumătatea celor de acum cinci ani, iar linia sa de produse întârzie să fie reînoită.
Totuşi, de curând compania a lansat la salonul auto de la Los Angeles SUV-ul Dodge Durango şi a anunţat că reprezentanţele sale vor începe să vândă modelul 500 al celor de la Fiat.
Chrysler nu are loc pe bursă încă
Analiştii din industria auto consideră că producătorul american nu este încă pregătit pentru listarea la bursă.
"Chrysler nu este pregătită. Are nevoie de o gamă mai mare de produse", spune David Whiston, analist la compania de investiţii Morningstar.
March