Unu din patru tineri de la şcolile din ţară nu a auzit nimic despre existenţa unei astfel de adunări în instituţia unde învaţă. Elevii au dreptul la opinie, liberă exprimare, asociere şi participare, potrivit Convenţiei ONU cu privire la drepturile copilului.
„Am colegi în alte şcoli care nu ştiu despre existenţa unei astfel de adunări a elevilor. Şi se vede diferenţa între o şcoală care are un cosiliu şi una care nu are. Implicarea în Consiliu creşte performanţa", spune, Irina, elevă la Şcoala Centrală.
Pentru 35% dintre elevi, Consiliul Elevilor nu produce nici un efect, potrivit unui studiu realizat de organizaţia „Salvaţi Copiii" România. Şi cum cei mai mulţi dintre elevi nu sunt implicaţi în problemele comunităţii lor şcolare, organizaţia asociaţia i-a provocat la un concurs de proiecte privind activitatea Consiliului de Elevi.
Activităţi multiculturale
Şcoala Centrală din Bucureşti a avut cel mai bun plan. Pe lângă promovarea activităţilor Consiliului (rezolvarea problemelor, medierea, comunicarea între elevi şi profesori), tinerii au organizat şi diverse evenimente multiculturale. Proiectul a este gândit pe şase luni din august 2010 până în februarie 2011 şi cuprinde concursuri, evenimente culturale, cursuri şi dezbateri, acte de caritate, vizite la muzee şi o revistă trimestrială. „
Reprezentanţii în Consiliul Elevilor trebuie să comunice cu colegii lor şi să revolve problemele atunci când sunt sesizaţi. Recent, am avut o problemă cu o tablă spartă, le-am spus celor din consiliu şi problema a fost rezolvată împreună cu conducerea şcolii", explică o elevă a Şcolii Centrale din Bucureşti.
Sentimentul de utilitate
Irina Goci din clasa a XI-a este proaspăta preşedintă a Consiliului din liceul ei şi spune că reprezentantul elevilor trebuie să fie o persoană curajoasă, care ştie să susţină propunerile colegilor şi să a