Creşterea cu 25% a impozitelor pe maşinile de marfă se va reflecta direct în preţurile finale ale produselor transportate. Impozitul pe camioane va creşte la cele care transportă mărfuri doar pe rute interne, ceea ce va mări şi mai mult impactul asupra preţurilor de consum.
IMPOZITE CAMIOANE Un proiect normativ aflat acum în dezbatere la Ministerul Transporturilor reglementează impozitele pe maşinile mai grele de 12 tone pe care statul le va percepe în 2011, introducând majorări de taxe doar la nivelul celor ce operază în trafic intern. În anii trecuţi, majorările de impozite pe camioane le vizau pe cele care efectuau transporturi internaţionale, astfel că impactul final revenea mai mult mărfurilor importate sau exportate pe calea rutieră. Acum, impactul va fi resimţit în special asupra mărfurilor transportate de la fabrici şi/sau depozite la magazine, pe teritoriul ţării, iar taxele pe autovehiculele cu care se fac astfel de livrări vor creşte în medie cu 25%. Concret, în 2011 impozitele pe camioane vor creşte de la 106 la 133 lei pentru cea mai redusă categorie, respectiv de la 1.834 la 2.291 de lei pentru grupa cu cele mai mari taxe.
Tăvălugul preţurilor, tot mai greu de frânat
Această majorare se va reflecta în tarifele pe care le vor percepe transportatorii şi, în continuare, la nivelul preţurilor finale ale mărfurilor transportate, după cum ne-au declarat reprezentanţii companiilor din domeniile vizate. „După o primă analiză, am ajuns la concluzia că această majorare de impozite va conduce la creşterea cu 600-700 de lei per maşină a costurilor anuale. Probabil că şi tarifele finale vor creşte în aceeaşi proporţie, dar sunt convins că transportatorii serioşi au destule metode pentru a include acest efort fiscal în costurile proprii", ne-a declarat Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport. El estimează că un cami