Afacerile unora dintre distribuitorii de jocuri video s-au majorat cu 30% de la începutul anului, pe o piaţă care se duce către 18 milioane de euro în acest an "încurajată" de numărul tot mai mare de români care preferă să-şi ocupe timpul în faţa calculatorului, reducând astfel bugetul alocat ieşirilor în oraş.
În lumea jocurilor există o regulă frecvent amintită de managerii din domeniu şi aplicată riguros când vine vorba de strategie. "Regula celor 20 de procente. Practic, 80% din piaţă este aceeaşi, indiferent de ţara despre care vorbim, şi doar 20% diferă", spunea într-o discuţie cu revista BUSINESS Magazin Spiros Jamas, şeful companiei greceşti CD Media, care distribuie jocuri în Grecia, Bulgaria, Cipru, fostele ţări iugoslave şi România, prin Best Distribution, şi a inaugurat o filială şi în Turcia în urmă cu două luni, numită Vivida.
O componentă a celor 20 de procente aplicate pieţei româneşti ar fi faptul că locuitorii sunt mai rezistenţi la dificultăţi şi la criză, având atitudinea "e dificil, dar mergem mai departe".
Tradusă în industria jocurilor, această diferenţă a însemnat o creştere de peste 5% a afacerilor, până la 17 milioane de euro anul trecut şi va aduce şi în 2010 un nou avans, piaţa urmând să depăşească 18 milioane de euro, cifră care include doar jocurile, nu şi consolele de jocuri. Practic, în faţa condiţiilor economice dificile, românii au preferat să reducă printre altele din cheltuielile cu ieşirile în oraş sau cu vacanţele şi cu divertismentul în general şi au preferat să petreacă mai mult timp acasă şi să compenseze prin jocuri. "Un joc de 50-60 de euro poate părea scump. Dar când te gândeşti că poţi să-ţi ocupi timpul cu el chiar şi câteva luni, fără să mai ieşi aşa des în oraş, parcă nu mai pare atât de costisitor", susţine Jamas. Tendinţa a adus pentru Best Distribution o creştere chiar mai mare, de 30%, cif