- Economic - nr. 677 / 23 Noiembrie, 2010 Fundatia pentru SMURD, in parteneriat cu Brigada de Pompieri din Paris, Societatea Franceza de Medicina de Catastrofa, Academia Nationala Franceza de Pompieri, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, Ministerul Sanatatii si S.C. Softwin SRL, a lansat, sambata, 20 noiembrie a.c., la Targu-Mures, in prezenta unor specialisti din Franta si Italia, proiectul "Profesionisti in interventia integrata la accidente colective si dezastre". Proiectul, cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, are o valoare de 20,7 milioane lei si se va desfasura pe o durata de 36 de luni. Prin acest proiect, se urmareste imbunatatirea competentelor profesionale, facilitarea participarii si a accesului personalului medical si paramedical din sistemul integrat de asistenta medicala de urgenta, prim ajutor calificat si operatiuni de salvare la actualizarea si imbunatatirea competentelor profesionale in vederea cresterii capacitatii de furnizare a serviciilor de urgenta de calitate la nivel national. In prima faza, proiectul prevede crearea unor cursuri la distanta prin sistemul e-learning, pentru toate categoriile de personal care lucreaza in sistemul integrat de urgenta, iar pe viitor si pentru Politie si Jandarmerie, institutii care vor participa la managementul situatiilor de criza. A doua faza va consta in crearea unui simulator digital, care sa permita realizarea unor exercitii, a unor simulari virtuale, fara sa fie necesara crearea de fiecare data a unui exercitiu real. Simulatorul fie va fi unul fix la Targu-Mures, fie va fi unul mobil pentru a putea fi amplasat in zonele unde sunt necesare aceste simulari. In final, proiectul prevede pregatirea a 1.500 de persoane, medici, pompieri, paramedici, care vor fi pregatiti prin sistemul e-learning, iar apoi vor particip