Ciocolata, unul din produsele de “rasfat” pentru consumatorul roman, a fost retrogradata pe ultimele locuri in lista de cumparaturi. Ce faci cand industria in care activezi raporteaza cel mai puternic declin din sectorul bunurilor de larg consum? Erwin Vondenhoff, directorul general al Heidi Chocolat, vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street.ro despre strategia adoptata in ultimii 2 ani care a ajutat compania sa intre, prin export, in liga celor mai importante tari in privinta vanzarilor de dulciuri.
Piata ciocolatei din Romania, estimata la 250 mil. euro, a inregistrat anul acesta cel mai abrupt declin din intregul sector al bunurilor de larg consum comparativ cu 2009. Vorbim de o scadere de 26-27%, ce marcheaza intoarcerea industriei de profil la nivelul atins in urma cu patru ani, considera Erwin Vondenhoff, cel care conduce de peste doi ani operatiunile Heidi Chocolat, unul dintre cei mai importanti producatori de ciocolata din Romania.
“Este vorba de un declin dramatic, poate unul dintre cele mai abrupte pe care le-am vazut pe plan local. Daca nu mai ai finante vei renunta sa mai cumperi acele produse de care nu depinzi. Romanii au inceput sa consume din ce in ce mai putin chiar si lapte si iaurt, categorii care au inregistrat scaderi de 5, respectiv 10%. La finaul zilei, consumatorul trage linie si poate renunta si la produsele care il relaxau in trecut, precum ciocolata”, spune Vondenhoff.
Cum poti “indulci” un astfel de context economic neprietenos? “Motivul pentru care inca zambesc este faptul ca in urma cu doi ani am luat decizia de a deveni internationali. Daca in urma cu 2 ani si jumatate exporturile aveau o pondere de 2-3% din cifra de afaceri, in prezent aceasta se va ridica la 27-28%, ceea ce face ca la finalul lui 2010 sa fim prezenti cu Heidi in 26-27 de tari”, raspunde oficialul Heidi Chocolat.
Astfel, piete importa