Spania a ieşit din top 10, ajungând pe locul 14 în "Country Brand Index", în timp ce România este în coada clasamentului, pe locul 92, ultima dintre statele membre UE.
Brandingul de ţară al României este în cădere liberă. Ţara noastră pierde 9 poziţii în clasamentul Country Brand Index, ajungând de pe locul 83 (din 102 ţări, în 2009), pe 92 (din 110 ţări, în 2010), în decurs de doar un an.
Citeşte şi:
Băsescu despre brandul de ţară: "Dracula" nu funcţionează
VIDEO Brandul turistic al României a fost prezentat la New York
"Country Brand Index" este elaborat de BBC World News şi FutureBrand, care analizează complexitatea, dinamica şi beneficiile manifestărilor naţiunilor ca branduri.
Spania a ieşit din primele zece
Top 10-ul de anul trecut a suferit modificări importante. Dacă în 2009, SUA conducea rankingul, în acest an americanii au ajuns pe 4, pe locul 1 urcând Canada, urmată de Australia şi Noua Zeelandă. Spania, aflată în top 10 în 2009, a căzut pe 14, ieşind din clasamentul celor mai vizibile zece branduri de ţară din lume.
România este cel mai prost poziţionat membru UE în acest clasament. Practic, singurele ţări pe care le depăşeşte România sunt: Ruanda, Sierra Leone, Mozambic, Etiopia, Camerun, Nicaragua, Ucraina, Algeria, Sudan, Bangladesh, Senegal, Libia, Salvador, Nigeria, Congo, Pakistan, Iran şi Zimbabwe.
Vecinii noştri de la sud, bulgarii, sunt pe locul 76 al clasamentului, în timp ce Ungaria se află pe 66. Chiar şi Albania, luată pentru prima oară în calcul în acest clasament, ocupă un meritoriu loc 61.
Vezi pe adevarul.es clasamentul complet al tuturor celor 110 state luate în calcul de rankingul "Country Brand Index"