Consiliul Local discută mâine un proiect de hotărâre privind utilizarea spaţiilor şi terenurilor cu destinaţie sport. În fapt însă sunt prevăzute decizii ce ar suplimenta finanţarea în baza contractelor de asociere cu cluburi sportive, înainte de finalul sezonului şi certificarea îndeplinirii obiectivelor acestora (clasarea pe locurile I-VIII). Doar pentru FCM, sunt cerute 2,3 milioane lei.
Viceprimarul Claudiu Maior a iniţiat un proiect de hotărâre “cu privire la reglementarea utilizării spaţiilor şi terenurilor cu destinaţie sport”. Conform acestuia, rezulatele deosebite obţinute în anul 2010 de unele cluburi sportive din municipiul Târgu-Mureş (BC Mureş, City’us Târgu-Mureş, CS Universitar, FC Municipal, etc.), au dus la atragerea unui număr tot mai mare de copii şi tineri care vor să facă sport. Astfel, ar fi apărut tot mai multe solicitări pentru utilizarea spaţiilor şi terenurilor cu destinaţie sport, aflate în proprietatea sau administrarea municipiului Târgu-Mureş (terenuri, săli de sport din unităţi şcolare, etc.), dar şi tot mai multe solicitări de scutiri sau înlesniri la plata chiriei pentru utilizarea acestora. “Pentru o mai bună gestionare a bazelor sportive, se impune eliminarea posibilităţilor de a scuti de la plata chiriei pentru utilizarea acestora. În vederea sprijinirii cluburilor care pregătesc copii şi juniori, propunem suplimentarea Contractelor de Asociere dintre Municipiul Târgu-Mureş şi aceste structuri sportive cu sume reprezentând 30% din valoarea contractelor, în vederea acoperirii cheltuielilor de utilizare a bazelor sportive (săli, terenuri de sport), după cum urmează: BC Mureş – 90.000 lei; City’us Târgu-Mureş – 84.000 lei; CS Universitar – 24.000 lei; FC Municipal – 2.300.000 lei”, susţine viceprimarul Claudiu Maior.
Consilierii vor trebui să aleagă din două variante de alocare asumelor, astfel:
Varianta 1