Linia aeriana Bucuresti-Beijing a fost intrerupta in 2003 de catre TAROM din ratiuni financiare. Romania s-a deconectat astfel insa de la unul din cei mai dinamici poli de dezvoltare de pe planeta, China, a doua mare putere economica a lumii.
Aflandu-se in recesiune economica, este necesar pentru tara noastra sa coopereze cu zonele economice globale importante spre a-si valorifica produsele si serviciile.
In aceste conditii, reluarea zborurilor directe Bucuresti-Beijing (Shanghai) ca mijloc principal de contacte si transport persoane intre Romania si China devine o necesitate.
Iata de ce, joi, la sediul Ministerului Transporturilor a avut loc prima intalnire pentru identificarea de solutii in vederea reinfiintarii acestei linii aeriene strategice economic pentru tara noastra. Au participat reprezentantii Grupului de Sprijin (Camera de Comert si Industrie Romania-China, Asociatia de Prietenie Romania-China, Grupul parlamentar de prietenie Romania-China, Fundatia "Romania-Generatia Urmatoare", initatorul intalnirii) si factorii responsabili din partea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (director general Radu Catalin, Directia Generala Infrastructura si Transport Aerian, sef serviciu Mihai Ionescu, Transport Aerian, director general Ruxandra Butnaru, TAROM).
Ministerul Transporturilor a confirmat prin directorul Radu Catalin ca in baza solicitarii anterioare a Fundatiei Romania-Generatia Urmatoare a initiat discutii cu partea chineza si acum, din punct de vedere legislativ, exista semnate acordurile pentru efectuarea de zboruri aeriene intre cele doua state si de operare a companiilor aeriene.
TAROM nu are aeronave pentru Beijing
TAROM nu poate opera la acest moment zboruri directe Bucuresti-Beijing neavand aeronave de lung curier si forta financiara sa suporte eventuale pierderi.