Excesele angajaţilor reprezintă în medie 30% din costurile de telefonie ale unei companii, conform unei analize efectuată de de Lasting Software, dezvoltatorul unitel.
Pentru a stabili excesele angajaţilor în ceea ce priveşte convorbirile telefonice, sunt luaţi în calcul o serie de parametri care variază de la o organizaţie la alta: durata convorbirii, costul aferent, destinaţia apelului (identificarea apelurilor către numerele de telefon naţionale, internaţionale sau numere speciale), interesul convorbirii (personal sau de serviciu) precum şi intervalul orar în care au loc apelurile.
Prin implementarea unei soluţii complete pentru managementul şi reducerea costurilor de telefonie, managerii pot controla costurile, le pot vizualiza defalcat şi transparent pe centre de cost/profit, pe locaţii şi chiar pe fiecare angajat în parte. Esenţială este separarea apelurilor efectuate în interes profesional de cele efectuate în interes personal. Acest lucru este posibil prin crearea unei cărţi de telefon a companiei, actualizată în permanenţă pe baza unui mecanism simplu cerere/aprobare, care asigură introducerea noilor contacte. De asemenea, soluţia permite stabilirea unor limite privind durata medie recomandată a convorbirilor şi costurile aferente raportate la modelul de comunicare al fiecărei companii în parte.
“Cea mai mare reducere de cost realizată prin limitarea exceselor angajaţilor s-a obţinut în cazul unei instituţii publice, unde valoarea facturii lunare s-a diminuat cu 60%, în condiţiile în care media este de 30%. Bineînţeles, volumul economiilor variază de la o organizaţie la alta, în funcţie de comportamentul efectiv al angajaţilor, domeniul de activitate şi politica internă. Printr-o gestiune corectă a acestor costuri, companiile pot economisi zeci de mii de euro pe an”, declară Dan Pascu, Director Soluţii IT Lasting Group