Meshul amplasat de Primăria Alba Iulia s-a vrut a fi un banner publicitar. Se va păstra doar logo-ul turistic al oraşului cu mesajul „capitala de suflet a românilor“. Drapelul în şase culori este considerat de albaiulieni dar şi de istorici un afront adus Zilei Naţionale a Românilor.
UPDATE ORA 14.45: La dispoziţia Primăriei Alba Iulia, meshul a fost îndepărtat de pe clopotniţa catedralei. Muncitorii au dat jos bannerul publicitar chiar dacă afară plouă.
Arborarea unui banner publicitar de mari dimensiuni pe clopotniţa Catedralei Încoronăriii din Alba Iulia stârneşte controverse aprinse. Locul drapelul naţional din anii trecuţi a fost luat de un banner care prezintă un streag realizat artistic.
Culoarea roşie a drapelului naţional a fost înlocuită cu o combinaţie de portocaliu şi vişiniu, iar albastrul este şi el realizat din două nuanţe. Astfel, afişul publicitar este conceput din şase culori. Acesta a provocat reacţii negative, încă de duminică, când a avut loc deschiderea oficială a Serbărilor Unirii.
Dungă potocalie buclucaşă
Primăria Alba Iulia a luat astăzi decizia de a da jos acest mesh. „Nu am încălcat legislaţia cu acest mash. S-a vrut promovarea brandului turistic. Îmi pare rău că nu s-a priceput acest lucru“, a precizat Mircea Hava. Acesta a spus că nu a fost nici o intenţie de politizare a acţiunii.
„În varianta electronică nu a existat nici o urmă de portocaliu. A fost un concurs de împrejurări care a dus la această dungă portocalie pe mash. Cred că dacă nu apărea aceasta, nu existau nici un fel de probleme“, a mai spus Hava.
Drapelul în şase culori va fi înlăturat în această după amiază sau zilele următoare, în funcţie de starea vremii. Se va păstra logo-ul oraşului şi se va monta din nou steagul naţional.
Mash-ul a fost îndepărtat în această după amiază.