Exploatarea cimitirelor, a liniei ferate, a Mării Neagre, dar şi a bogăţiilor subterane ale României se va putea face prin parteneriate public-private.
Potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern privind normele de aplicare a legii parteneriatului public-privat, drumurile şi parcurile sunt doar câteva exemple de obiective pe care statul le va putea reabilita cu bani privaţi.
Astfel, primăriile, consiliile judeţene şi ministerele vor putea încheia cinci tipuri de contracte: proiectare - construcţie - operare - transfer (PCOT), construcţie - operare - dezvoltare - transfer (CODT), construcţie - operare - transfer (COT), dezvoltare - întreţinere - operare - transfer (DIOT) şi reabilitare - operare - transfer (ROT), iar Secretariatul General al Guvernului (SGG) va elabora, anual, o strategie naţională pentru promovarea şi implementarea proiectelor de parteneriat public-privat.
În plus, în cadrul SGG, va exista Unitatea Centrală pentru Coordonarea Parteneriatului Public- Privat. Aceasta va avea, ca şi atribuţii, urmărirea şi raportarea periodică către Guven, precum și modul în care se va pune în aplicare strategia naţională pentru promovarea şi implementarea proiectelor de parteneriat public-privat. Secretariatul Guvernului va înfiinţa şi va gestiona şi o bază de date a tuturor proiectelor de parteneriat public-privat anunţate, precum şi a celor în desfăşurare şi finalizate.
Tot acesta este cel care va stabili contacte şi va ţine legătura cu organismele guvernamentale şi nonguvernamentale, precum şi cu investitori străini şi autohtoni, se mai specifică în proiectul de Hotărâre de Guvern privind stabilirea normelor metodologice de aplicare a Legii parteneriatului public-privat 178/2010.
Se caută investitori care nu afectează deficitul bugetar
„Impactul principal al prezentului proiect de act normativ îl