Cu câteva zile înaintea preluării atribuțiilor la nivel regional, Liliana Solomon, CEO Vodafone România, vorbește despre reușitele și eșecurile celor cinci ani petrecuți la București, dar și despre provocările noului job.
Când Liliana Solomon a preluat șefia Vodafone România, în decembrie 2005, obiectivul declarat al mandatului său era recâștigarea poziției de lider de piață, pierdută în favoarea concurentului francez, Orange. Cinci ani mai târziu, ea este promovată director de operațiuni la nivel european, și, în ciuda unei concurențe acerbe într-un mediu economic dificil, poziția Orange pare să nu se fi clintit. Inevitabil, apare și întrebarea: este acesta un eșec pe care Liliana Solomon îl lasă în urma sa? „Dacă era vorba de un eșec, nu aș fi fost promovată”, este răspunsul ei. Și argumentează: „Cash flow-ul generat este cel important pentru noi și din acest punct de vedere stăm mai bine. Pentru noi, partea de creștere profitabilă a fost mai importantă. Alți competitori au avut altă abordare”, spune managerul. Și adaugă că, din noul rol pe care îl va deține în organizație, acela de director de operațiuni pentru Europa, va continua să susțină managementul din România pentru a câștiga poziția de lider al pieței. „Cursa continuă”, afirmă managerul. Însă va fi una tot mai dificilă, pentru că, poate paradoxal pentru unii, are de suferit din cauza prețurilor prea mici. „Este o competiție prostească, deoarece competiția pe preț nu este sustenabilă, prețul poate fi copiat imediat. Diferențierea nu se va mai face prin preț în viitor, ci se va face iar pe calitate, mai exact calitatea rețelei”, spune managerul.
Despre credite și naivitatea românilor
„Este păcat că, dacă ne uităm la toate țările europene, două piețe au fost complet distruse: Grecia și România. Problema este una pe termen mediu și lung, pentru că în momentul în care prețurile ajung la u