Piata cosmeticelor din Romania, cu o valoare estimata de 550 milioane de euro anul trecut, va inregistra o scadere de pana la 10% la sfarsitul lui 2010, dupa ani cu cresteri de 15-20%, este de parere Richard Matalon, manager general L`Oreal Romania. Care va fi insa evolutia companiei pe care o conduce pe aceasta piata?
Dupa ce primul an de criza s-a incheiat cu o crestere de 10% fata de 2008 pentru piata de cosmetice din Romania, Richard Matalon (foto) se asteapta la o scadere de 10% pentru sfarsitul lui 2010.
“In industia cosmeticelor nu putem vorbi de o criza in adevaratul sens al cuvantului. Rezultatele noastre nu se compara cu cele din domenii precum cel imobiliar sau financiar. Mai mult decat atat, 2010 ar putea fi primul an de scaderi pe piata de cosmetice din Romania”, adauga Richard Matalon.
Cu toate acestea, el nu se asteapta la scaderi mai mari in perioada urmatoare, intrucat la noi in tara se consuma deja un numar mic de produse cosmetice raportat la numarul de locuitori. Asadar, romanii nu consuma in exces, se rezuma la un consum de baza, la care ar fi aproape imposibil sa renunte indiferent de contextul economic.
Avand in vedere datele de pana acum, in opinia lui Richard Matalon, cel mai pesimist scenariu pentru sfarsitul celui de-al doilea an de criza pentru L`Oreal Romania ar fi o scadere cu 5% a cifrei de afaceri, iar cel mai optimist s-ar traduce printr-o crestere de 5%. Totul depinde insa de vanzarile din lunile noiembrie si decembrie
In ceea ce priveste cea mai grea perioada din acesti doi ani de criza pentru L`Oreal Romania, francezul marturiseste ca nu a fost doar o perioada, ci fiecare zi a fost complicata, avand in vedere faptul ca niciodata nu se stie ce urmeaza, cum vor evolua lucrurile si ce rezultate vor avea masurile luate.
“Nu am avut perioade dezastruoase, dar nici spectaculoase, chiar daca am imp