Şoseaua de centură intră în exploatare în sezonul estival 2011
„Vă rog, doar două minute vă reţin! Spuneţi-mi, care e stadiul lucrărilor la şoseaua de centură a Constanţei! Dar la autostradă?" Aidîn Ibram, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa, e cu un picior pe scara automobilului. Se grăbeşte la o întâlnire cu arheologii, dar nu mai poate scăpa de reportofon. „Monstrul" pândeşte, gata să-i înghită cuvintele.
Mai marele peste drumurile şi podurile regionale se uită cu regret la ceasul care ronţăie nemilos secundele şi amână rotirea cheii în contact. Îi sunt recunoscător pentru micul sacrificiu.
„Nea Tiţa, centura ocolitoare a Constanţei are două obiective foarte importante la care trebuie lămurite problemele. Este vorba de zona intersecţiei cu DN 3, între Valul Traian şi Constanţa. Lucrările sunt în grafic, aşa că în vara anului viitor scoatem traficul greu din Constanţa."
Directorul încearcă să evadeze, dar reportofonul îi taie calea, ameninţător. Aşa că, vrând-nevrând, continuă: „Podul peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, dintre Straja Veche şi Basarabi, este una dintre lucrările de importanţă capitală. De el depinde punerea în exploatare a autostrăzii. Lucrarea este în grafic. Podul va fi pus în funcţiune în iunie 2011, mai întâi pentru utilitatea internă. Pentru constructori este deosebit de important să îşi poată transporta materialele dintr-o parte în alta a canalului. La nevoie, se poate da drumul la circulaţia pe o parte.
Pasajul care traversează Rezervaţia Fântâniţa va fi dat în exploatare, tot pentru utilităţi de şantier peste două săptămâni. În stadiu avansat se află construcţia pasajului pe sub calea ferată Medgidia - Negru Vodă. Ter-menul de punere în funcţiune pentru uz intern este iunie 2011.
Dacă se vor lămuri toate problemele de cadastru, sunt şanse ca peste două săptămâni să fie atac