Cadrul medical coordonează întreaga echipă de asistenţi de la Unitatea de Preluare a Urgenţelor, din cadrul Spitalului Judeţean. Ore de muncă fără sfârşit. Dar nu se uită la ceas, pentru că „nu bate fişa“. Cel puţin nu în meseria sa şi nu în la locul ei de muncă: secţia cu fluxul cel mai mare şi mai rapid de pacienţi, Urgenţa. Marta spune că este valabil pentru toţi cei pe care îi are în subordine la Unitatea Preluare a Urgenţelor (UPU) din cadrul Spitalului Judeţean Cluj.
Lucrează cu dedicaţie chiar dacă, uneori, nu în cele mai bune condiţii. Nu pentru că nu ar avea materiale sanitare suficiente sau de proastă calitate, pentru că, potrivit asistentei-şefe, Ministerul Sănătăţii are grijă ca măcar serviciilor de urgenţe să nu le lipsească nimic. Ci pentru că există şi pacienţi nemulţumiţi că au de aşteptat până sunt trataţi, care îi agresează atât verbal, cât şi fizic.
„Sunt multe probleme pe care medicii de familie ar trebui să le rezolve dar bolnavul, pentru că acolo are nevoie de programare, nu merge. Pe el acum îl doare, acum are febră şi medicul e de după-masă, şi apelează la noi. Noi îi primim pe toţi, deşi nu ar trebui să apeleze la noi“, spune asistenta-şefă. Numărul cel mai mare de pacienţi de care angajaţii de la UPU au trebuit să se ocupe în acelaţi timp a fost de 50, potrivit Martei Szakacs.
Muncă în plus faţă de fişa postului
Pe lângă îndatoririle pe care le are, potrivit fişei postului, o asistentă medicală obişnuită, asistenta-şefă mai are şi alte atribuţii. „Când este ceva de făcut care nu apare în fişa nimănui de post, întotdeauna asistenta-şefă se va simţi obligată să execute acel lucru“, mai spune coordonatoarea asistentelor de la Urgenţe. Mai ales când sunt asaltaţi de un număr mare de bolnavi, nici medicii nu se dau în lături de la a împinge o targă sau asistentele să pregătească bolnavul pentru consult, pen