Facebook, în prezent cea mai mare reţea de socializare din lume, creată de Mark Zuckerberg în 2004, pe vreme când era student la Harvard, nu ar fi ajuns una dintre cele mai mari companii de internet din lume dacă nu i s-ar fi alăturat în urmă cu doi ani Sheryl Sandberg, actual director de operaţiuni al companiei, relatează cotidianul american The New York Times.
Sandberg (41 de ani), o veterană a companiilor de internet, a transformat Facebook într-un fenomen, în prezent cu peste 500 de milioane de utilizatori în lume.
De când Sandberg s-a alăturat companiei, Facebook a cunoscut o perioadă de "hipercreştere", scrie The New York Times. Numărul de angajaţi a crescut de aproape şase ori, la 1.800, iar cel al utilizatorilor de şapte ori.
Volumul de publicitate atrasă de Facebook a crescut în ultimii ani datorită relaţiilor bune cu marile companii pe care Sandberg le-a dezvoltat în cei cinci ani cât a lucrat la Google, cel mai popular motor de căutare din lume, unde a ocupat funcţia de vicepreşedinte pentru vânzările online. Veniturile Facebook sunt estimate de analişti pentru acest an la aproape 1,6 miliarde de dolari, provenite în principal din publicitate. Compania nu este în prezent listată la bursă şi nu comunică rezultatele financiare. Valoarea de piaţă a reţelei de socializare este estimată la 41 de miliarde de dolari, fiind a treia companie de internet din SUA, după Amazon, cel mai mare retailer online din lume, şi Google.
Cât timp Sandberg a lucrat la Google, compania şi-a dezvoltat unul dintre cele mai de succes modele de publicitate online. Când a părăsit gigantul de internet, divizia pe care o conducea ajunsese la 4.000 de angajaţi şi aducea mai mult de jumătate din veniturile companiei.
De când s-a alăturat companiei, Sandberg s-a concentrat asupra dezvoltării businessului, extinderea la nivel internaţional şi dezvoltarea de rela