Băncile au solicitat redimensionarea investiţiei, ajungându-se la o finanţare de 55 de milioane de euro, faţă de 100 de milioane de euro în urmă cu trei ani. La Braşov vor putea ateriza avioane de maxim 200 de pasageri, urmând să facă legătura cu Europa şi cu Dubai sau Abu Dhabi
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a anunţat, ieri, că pregătirile pentru demararea lucrările la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav au intrat în linie dreaptă, săptămâna viitoare urmând să fie aprobate procedurile pentru licitarea primelor două lucrări – realizarea pistei, care va costa aproximativ 14 milioane de euro, dar şi realizarea gardului de împrejmuire a proiectului, lucrare evaluată la aproximativ 4,5 milioane de euro. „Pista de la Cluj, care este de 3,5 kilometri şi care era susţinută de Guvern, urma să coste 160 de milioane de euro, dar licitaţia a fost anulată după venirea cancelarului german, Angela Merkel, la Bucureşti, pentru că acolo au fost bătute inclusiv firme germane, în timp ce pista noastră va avea 2,8 kilometri şi va costa doar 14 milioane de euro”, a explicat preşedintele CJ Braşov.
Căncescu a recunoscut că zvonurile legate de redimensionarea proiectului şi de reevaluare a investiţiilor care urmează să fie realizate în acest aeroport sunt reale, avansând suma de 55 de milioane de euro care urmează să fie contractată de „cea mai tare firmă de construcţii pe care am atras-o alături de noi” de la „una dintre cele mai importante bănci din Europa, care vine, de asemenea, alături de acest proiect”. El a declarat că a refuzat să facă publice informaţii despre proiectul aeroportului până în acest moment deoarece „mai este nevoie de adoptarea normelor pentru aplicarea Legii Parteneriatului Public Privat, dar am informaţii că mâine (n. red. – azi) acestea vor fi adoptate în cadrul şedinţei de Guvern”. Singurul partener priva