Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a anunţat că taxa auto va fi majorată, de la 1 ianuarie 2011, cu 25 - 50 la sută, pentru a stopa intrarea în România a maşinilor second-hand care poluează. Borbely a declarat că speră ca Ordonanţa de Urgenţă cu detalii privind noua taxă auto să fie finalizată în termen de două-trei săptămâni.
„Dacă cineva îşi permite să aducă maşini care poluează în România, atunci să plătească. Sperăm ca Ordonanţa de Urgenţă cu detalii să se finalizeze în două-trei săptămâni”, a spus ministrul Mediului. Potrivit acestuia, în ultimul an au fost aduse în România 120.000 de maşini second-hand, din care foarte multe mai vechi de zece ani.
Taxă de până la 32.000 de euro
Proprietarii de maşini ar putea plăti în 2011 o taxă de poluare cuprinsă între 32.000 de euro pentru înmatricularea unei maşini non-Euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani şi 91 de euro pentru un autoturism nou Euro 5, cu motor de 1,1 litri, scutit în prezent de la taxare.
Cea mai mare valoare a taxei de poluare pentru anul 2011 ar urma să fie de 32.000 de euro şi ar putea fi plătită pentru înmatricularea unei maşini cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Valoarea actuală a taxei de înmatriculare pentru aceeaşi maşină cu motor non-Euro de 3,2 litri şi veche de 20 de ani este de 30.720 de euro. Noua valoare se regăseşte în propunerea pentru viitoarea formă a taxei auto cu care Ministerul Mediului va merge pentru aprobare în Guvern.
Motoarele non-euro, cele mai costisitoare
La motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechi de 18 ani taxa va ajunge la 13.120 de euro, faţă de 10.240 de euro cât este în prezent. Proprietarii de maşini cu motor Euro 2 de 3,2 litri vechi de 10 ani ar putea plăti o taxă de înmatriculare de 21.770 de euro, faţă de 17.408 euro în prezent. Pentru un motor cu aceeaşi capacitate cilindric