Versiunea europeană a SUV-ului Jeep Patriot renunță la turbodieselul de 2.0 litri furnizat de Volkswagen în favoarea unuia ceva mai mare, de 2.2 litri, produs de Mercedes-Benz. Sursa: JEEP
În principiu, trecerea de la Volkswagen la Mercedes-Benz e semn de bunăstare.
Jeep speră numai ca unul dintre SUV-urile sale să meargă mai bine. Poate chiar la vânzări. Premise ar fi.
Versiunea europeană a SUV-ului Jeep Patriot renunță la turbodieselul de 2.0 litri furnizat de Volkswagen în favoarea unuia ceva mai mare, de 2.2 litri, produs de Mercedes-Benz, scrie ediția online a revistei americane ”Automobile”.
Chrysler, proprietarul mărcii Jeep și noul partener al Grupului Fiat, este convins că schimbarea va aduce numai beneficii pentru modelul Patriot, inclusiv reducerea consumului și a emisiilor.
Dacă vechiul motor avea 140 de cai-putere, unitatea livrată de MB, care va fi disponibilă din 2011, dezvoltă 163 de cai-putere și îi permite SUV-ului să atingă, în premieră, 200 km/h (viteza maximă anterioară: 188 km/h).
Sprintul 0-100 km/h va dura acum doar 10,7 secunde, față de 11 – cu vechiul motor.
Chiar dacă are o capacitate cilindrică superioară și mai mulți cai-putere, turbodieselul MB va asigura, susține Jeep, și scăderea notabilă a consumului de motorină (5,7 l/100 km, în comparație cu 6,7 l/100 km - media oficială de care era capabil Patriotul pus în mișcare de agregatul VW).