Studiul Best Employers 2010, realizat de Aon Hewitt, a aratat ca este cel mai bun loc in care sa lucrezi, la nivel national. Are in jur de 1.000 de salariati pe piata locala, iar anual recruteaza peste 50 de oameni. Cea mai importanta proba pe care trebuie sa o treaca aceia care doresc sa se angajeze acolo dureaza sase ore, echivalentul a patru meciuri de fotbal.
GlaxoSmithKline Romania, subsidiara locala a grupului britanic GSK, ocupa locul al cincilea in topul celor companiilor farmaceutice de pe piata locala, in functie de vanzari, cu 581,3 mil. lei (135 mil. euro) in perioada in octombrie – septembrie 2010.
Grupul este prezent in Romania prin patru firme: GSK Romania (comercializarare de medicamente), GSK Consumer Healthcare (comercializare de medicamente fara prescriptie medicala si produse pentru igiena orala), Europharm SA (productia de medicamente) si Europharm Holding (comercializarea de medicamente).
Britanicii au angajat peste 70 de oameni de la inceputul anului, iar in prezent cauta candidati pentru circa zece pozitii deschise.
“Daca inainte de instalarea crizei, un proces de recrutare dura, in medie, aproape trei luni, acum putem vorbi de o durata de 6-8 opt saptamani. Am reusit sa reducem acesta durata cu ajutorul sistemelor foarte riguroase de selectie pe care le-am implementat”, spune Iulia Dobritoiu, director de resurse umane la GSK Romania.
Cea mai importanta componenta a procesului de evaluare a candidatilor o reprezinta partea de assessment – center (centru de evaluare). In cadrul acestei etape de evaluare se iau 6-8 candidati, care trebuie sa rezolve diferite sarcini individuale, constientizand insa ca se afla intr-o competitie reciproca. Totul dureaza sase ore.
Strategia de recrutare a companiei este orientata catre interiorul organizatiei, in sensul ca orice pozitie noua care devine vacanta este anunta