„Când am început vânzările în SUA, în 1955, presa ne-a spus ca este ca şi cum am vinde frigidere la eschimoşi!“ glumea Stephan Jacobi, noul preşedinte Volvo, în speech-ul inaugural de la Salonul de la Los Angeles.
Cum numai 26 de Volvo au fost vândute atunci, presa a avut dreptate. Numai că marca suedeză a cucerit ulterior piaţa SUA ajungând la 140.000 de unităţi în 2004. „Acum suntem undeva mult mai jos, dar ne pregătim serios să revenim", afirmă noul executiv la prima sa apariţie publică de când chinezii de la Geely sunt proprietari la Volvo.
Planul lui Jacobi este să ajungă la 800.000 de unităţi în 2015. Deocamdată nu ne spune cum o va face - anul acesta se estimează doar 380.000 vândute la nivel planetar! Domnia sa mizează mai puţin pe Europa dar mai mult pe SUA şi - evident - mai ales pe China. Recunoaşte că va începe producţia în China dar nu sunt planuri în altă parte (eivdent, în afara Suediei, a Europei) „Vom continuă să fim Volvo şi chiar mai mult decât înainte"
Domnul Jacob vorbeşte despre compania pe care o conduce ca despre un „constructor independent". Afirmă că Geelly este „partener" dar evită cuvântul „proprietar". Mai mult, strâns cu uşa de presa americană - unde, nu ca la noi, nu este prea bine să minţi! - admite că nu toată lumea din board este de acord cu domnul Li Shufu, oficial, propietarul lui Geely deci şi a lui Volvo. Ba chiar a încercat să ne convingă că nu va face ce spune Master Li ci cea ce este necesar pentru a păstra „scandinavian luxury". Aparent, domnul Schufu vrea să se bată repede cu Mercedes şi BMW în timp ce Jacobi, mai realist, propune doar o alternativă premium scandinavă. Oricum, o distanţă cât mai mare de eticheta „Made in China!" Ce bine ar fi să fie adevărat.