Academia Romana se delimiteaza de punctul de vedere exprimat recent intr-un raport elaborat de Centrul European de Studii in Probleme Etnice si propune Guvernului sa retraga din legea Educatiei capitolului privind invatamantul in limbile minoritatilor pentru ca acesta sa fie ulterior reglementat de o lege speciala.
Intr-un comunicat de presa remis Ziare.com se precizeaza ca "documentul prezentat Senatului a fost elaborat de Centrul European de Studii in Probleme Etnice al Academiei Romane si reprezinta punctul de vedere al acestui colectiv si nu pozitia oficiala a Academiei Romane", precizand totodata ca "pentru elaborarea unei pozitii oficiale a Academiei Romane este necesara consultarea membrilor sai sau cel putin a Prezidiului Academiei Romane".
Marko Bela: Raportul este un pamflet inacceptabil, antiminoritar si antimaghiar
In plus, avand in vedere "caracterul controversat al unor prevederi din proiectul Legii Educatiei Nationale si importanta subiectului", conducerea Academiei Romane propune ca "invatamantul in limbile minoritatilor nationale sa constituite obiectul unei legi speciale, elaborata pe baza unei consultari mai largi si a unui consens, cu prevederi unanim acceptate".
"In consecinta, pentru a nu intarzia dezbaterea legii in ansamblu, sugeram retragerea capitolului privind invatamantul in limbile minoritatilor din actualul proiect al Legii Educatiei Nationale", se mai arata in comunicatul citat.
Academia Romana se delimiteaza de punctul de vedere exprimat recent intr-un raport elaborat de Centrul European de Studii in Probleme Etnice si propune Guvernului sa retraga din legea Educatiei capitolului privind invatamantul in limbile minoritatilor pentru ca acesta sa fie ulterior reglementat de o lege speciala.
Intr-un comunicat de presa remis Ziare.com se precizeaza ca "documentul