Anul acesta piaţa materialelor de construcţii a simţit o contracţie de 30%, iar în 2011 vom vedea o scădere de 25% dacă nu apar proiecte importante în piaţă, au declarat într-o conferinţă de presă reprezentanţii producătorului autohton de materiale de construcţii Baumix.
"Anul acesta piaţa materialelor de construcţii a scăzut cu 30%. Iar anul 2011 va fi unul dificil. Previziunile sunt pesimiste. Piaţa îşi revine foarte greu. Populaţia nu a resimţit criza. Populaţia a redus motoarele. Criza nu s-a simţit în adevăratul sens al cuvântului. Va mai urma. Vom încerca să luăm piaţă de la alţii", a declarat în cadrul unei conferinţe de presă Augustin Russu, director general Baumix. Pieţele externe nu reprezintă un interes pentru compania Baumix în momentul de faţă, mai ales când apele sunt tulburi pe piaţa autohtonă.
În condiţiile în care vor fi prezente pe piaţă proiecte importante care vor ajuta piaţa, atunci în 2011 contracţia va fi de 10%. În cazul în care nu vor apărea proiecte, atunci scăderea acestui sector va fi mai mare, şi anume de 25%, a explicat Dana Manole, director financiar Baumix.
Strategia pe care a abordat-o compania în 2010 a fost orientarea către magazinele mari de tip DoItYourself şi a renunţat la unităţile mici unde existau riscuri de încasare a banilor. Strategia Baumix pentru 2010 a inclus: dezvoltarea parteneriatului cu reţelele de bricolaj, Baumix fiind pe locul doi ca volum în majoritatea reţelelor în care este prezent. De-a lungul anului 2010 Baumix şi-a extins prezenţa în toate reţelele de bricolaj; eficientizarea costurilor operaţionale şi a procesului de producţie, prin relocarea fabricii de la Gherla în Ploieşti şi creşterea cu 40% a productivităţii; îmbunătăţirea structurii generale a costurilor, cu scopul creşterii profitabilităţii companiei; investiţii în modernizarea echipamentelor din ciclul de producţie cu scopul creş