Piaţa bunurilor de larg consum ar putea scădea cu 10% în acest an
Piaţa bunurilor de larg consum (FMCG - băuturi, alimente, ţigări şi produse nealimentare) ar putea scădea anul acesta cu 10%, de la 22 de miliarde de euro, în 2009, la aproximativ 20 miliarde de euro, afirmă reprezentanţii companiei de cercetare MEMRB România. "Anul trecut FMCG-ul românesc a ajuns la aproximativ 22 de miliarde de euro, iar pentru anul acesta vedem o scădere de 10%, undeva la 20 de miliarde de euro", a afirmat Marius Caluian, directorul general al reprezentanţei pe România şi Moldova a companiei cipriote, în cadrul unei conferinţe comune cu producătorul de produse lactate Danone România. Referitor la coşul de cumpărături din perioada sărbătorilor de iarnă, acesta a mai spus că "va fi cu siguranţă mai mic, nu ştim exact cu cât, dar va fi mai mic". În primele 8 luni ale anului piaţa de FMCG a scăzut cu 6,7%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În această perioadă, în comerţul tradiţional ponderea produselor alimentare a fost de aproximativ 90%, în timp ce în comerţul modern (supermarketuri, hipermarketuri, cash&carry şi discounteri) produsele alimentare au deţinut 80%.
Pe piaţa lactatelor, doar vânzările de iaurt au înregistrat creşteri
Potrivit datelor MEMRB, pe piaţa produselor lactate din România singura categorie de produse care au înregistrat creşteri în perioada ianuarie-august a fost reprezentată de iaurturi, ale căror vânzări prin canalele de retail monitorizate au crescut cu 5%. Vânzările de brânzeturi au scăzut cu 15% în valoare, în timp ce pentru lapte românii au cheltuit cu 16% mai puţin. Din totalul valorii vânzări FMCG, produsele lactate proaspete vor ocupa în acest an 2,3%, aproximativ 460 de milioane de euro. Vânzările de produse lactate proaspete îşi menţin cota din totalul de vânzări de produse alimentare, cu o pondere de