De la venirea crizei, tot mai multe firme preferă să apeleze la varianta rent-a-car în detrimentul cumpărării unora în leasing, considerând că astfel își pot controla mai bine cheltuielile.
Mihai O. (35 de ani) are o firmă care organizează evenimente. Fiecare din cei cinci angajați ai săi trebuie să se deplaseze prin Capitală, cel puțin zece zile pe lună, la clienți și la diverși furnizori de servicii. Mihai a decis să închirieze mașini în loc să le cumpere. Închirierea mașinilor are unele avantaje pentru firma sa: ține sub control cheltuielile și le corelează cu veniturile. Suplimentar, nu are nevoie să plătească avans la achiziția mașinii, așa cum s-ar întâmpla dacă ar încheia un contract de leasing financiar sau dacă ar face un credit.
În cazul unui Logan achiziționat în leasing financiar pe patru ani, avansul este de circa 35%, situație în care cheltuielile lunare totale cu mașina ajung la circa 225 de euro. Suma cuprinde atât ratele, cât și cheltuielile cu asigurările și anvelopele de iarnă. În cazul închirierii, aceste costuri nu sunt suportate de utilizator. Chiar dacă închirierea unui Logan similar costă 500 de euro pe lună, cele două tipuri de servicii existente pe piața autohtonă nu sunt comparabile. Unul dintre argumentele-cheie este că leasingul financiar este o obligație asumată pentru un anumit număr de ani, în timp în cazul mașinilor închiriate managerii își pot ajusta deciziile de la o lună la alta.
Din aceste motive, închirierile auto câștigă teren în rândul firmelor. „În ultima perioadă, se observă o creștere a cererilor venite din partea companiilor pentru închirierea de autoturisme pe perioade scurte și medii“, spune Dudy Perry, CEO Sixt Rent a Car Romania, companie ale cărei afaceri au crescut, în primele nouă luni ale anului, cu 50% față de perioada similară din 2009. Potrivit acestuia, durata medie de închiriere este de o