Românii redescoperă cumpărăturile pe datorie. După doi ani de zile în care numărul de posesori de carduri de credit a scăzut constant, anul acesta a fost reatins nivelul din 2008
Numărul utilizatorilor români de carduri de credit s-a dublat în acest an faţă de 2009. S-a ajuns astfel ca 10% din populaţia urbană să deţină un asemenea instrument de plată. "Cardul de credit a pierdut mult din popularitate pe parcursul anului 2008 şi până în a doua jumătate a lui 2009. 11% din totalul populaţiei urbane cu vârsta peste 15 ani folosea acest tip de produs bancar în ianuarie 2008, iar până în septembrie 2009 numărul utilizatorilor s-a redus la jumătate. Începând cu finalul anului 2009 creşterea s-a reluat, astfel că în prezent 10% din populaţia urbană deţine un card de credit", a declarat Anca Zamfirescu, cercetător senior al companiei de cercetare a pieţei GfK România. Ea spune că o posibilă explicaţie pentru revenirea preferinţei pentru utilizarea cardurilor de credit din ultimul an vine din faptul că băncile s-au concentrat pe promovarea cardurilor de cumpărături cu accent pe diverse beneficii, printre care şi perioada de graţie extinsă.
Deţinătorii de carduri de credit, campionii cumpărăturilor
Cardul de credit este folosit în special de persoanele care ocupă poziţii de management sau care lucrează în posturi de specialişti şi au studii superioare. De asemenea, cei care au un venit personal peste 1.300 lei pe lună utilizează cardurile de credit în mai mare măsură decât restul populaţiei , 17% faţă de 10% din întreaga populaţie urbană, se arată într-un studiu al Gfk.
Cei mai mulţi deţinători ai unui card de acest tip îl folosesc pentru a plăti cumpărăturile din magazine. Însă, un sfert dintre posesori se limitează la retragerile de la bancomat. Studiul mai arată că utilizatorii cardurilor de credit sunt acele persoane care manifestă o atracţie mai