Producătorul de materiale de construcţii Baumix, deţinut de omul de afaceri Augustin Russu, s-a concentrat anul acesta pe clienţii mari (key accounts), precum reţelele de bricolaj, pentru a evita riscul de neîncasare a creanţelor. Astfel, dacă anul trecut 60-70% din vânzări erau generate de sectorul de retail (vânzări directe către firmele de construcţii), în 2010 ponderea s-a inversat în favoarea key accounts.
"Regiunea Moldovei a adus cele mai mari venituri, în special datorită parteneriatului cu Dedeman. Nu am redus preţurile în 2010, însă am avut o serie de promoţii, pentru că lumea în perioada de criză se orientează către produse mai ieftine. În piaţă, preţurile au scăzut cu circa 30%", a declarat Augustin Russu.
Baumix a consemnat în primele nouă luni ale anului un profit de 770.000 lei (circa 180.000 de euro), în condiţiile în care pentru întreg anul estimează un rezultat financiar pozitiv de 400.000 lei. De asemenea, cifra de afaceri prognozată pentru anul acesta este de 30,7 mil. lei (7,2 mil. euro), în scădere cu circa 18% faţă de cea înregistrată în 2009, de 36,1 mil. lei (circa 8,5 mil. euro), potrivit Registrului Comerţului.
În prima parte a anului, Russu bugetase pentru 2010 o cifră de afaceri de 43,8 mil. lei. "Ne-am bazat pe proiectul de reabilitări termice, care nu a mers chiar atât de bine. De asemenea, reducerea salariilor în sectorul bugetar, şi nu numai, a afectat psihicul consumatorilor şi ne-am şi restrâns de pe piaţa de retail din cauza riscului de neîncasare".
Pentru 2011, compania se va orienta pe tencuiala decorativă, după ce în 2009 s-a concentrat pe adezivii de termosistem. Russu spune că se aşteaptă la un an 2011 destul de greu.
La începutul anului, Baumix şi-a mutat fabrica pe care o deţinea în localitatea Gherla la Ploieşti, pentru a reduce costurile cu circa 7%. De asemenea, compania a semnat în luna ianu