Una dintre cele mai cunoscute interprete de fado din lume, Misia, va reveni în România pentru încă un concert ce-l va susţine luni, 29 noiembrie, la Opera Naţională Bucureşti. Concertul face parte din turneul „Ruas", în care îşi promovează cel mai nou material discografic al său - dublul album „Ruas" (format din discurile „Lisboarium" & „Tourists"), lansat anul trecut.
Misia este văzută drept o inovatoare a muzicii fado, de-a lungul carierei ea a dezvoltat un nou stil, a modernizat fadoul clasic al Amaliei Rodrigues şi a surprins audienţa adăugând instrumentelor tradiţionale (chitară portugheză cu 12 coarde, chitară clasică şi bas) senzualitatea acordeonului şi a viorii.
Şi-a lansat primul album în 1990, într-o perioadă când, chiar şi în Portugalia, muzica fado nu era alegerea cea mai potrivită pentru o cântăreaţă. Portughezii nu erau interesaţi nici de cântăreţii de fado, nici de acest stil, cu excepţia artiştilor Amalia Rodriguez şi Carlos do Carmo. Totuşi, Misia a înregistrat albumul respectând toate „regulile" genului, incluzând melodii scrise de textieri renumiţi de fado, alături de poezii ale celor mai cunoscuţi poeţi portughezi. Albumul s-a numit tot „Misia" şi a fost bine primit atât de public, cât şi de criticii din Portugalia, dar şi din străinătate, în special Franţa. A fost urmat, în 1993, de „Fado", care a păstrat aceeaşi direcţie, adică Misia a continuat să interpreteze melodii scrise de textieri populari, dar şi de poeţi. În 1995 lucrurile s-au schimbat puţin, o dată cu lansarea albumului „Tanto Menos Tanto Mais", unde artista a combinat stilul clasic de fado (chitară portugheză, chitară clasică şi bas) cu vioară, acordeon, pian şi chiar harpă.
Primul album pe care l-a lansat în SUA a fost „Garras do Sentidos" în 1998, urmat, un an mai târziu, de „Paixoes Diagonais". În 2001, la doi ani de la moartea Amaliei Rodrigues, Misia i-a ad