Un truc mai vechi, insa cu siguranta unul deosebit de eficient. Cereti-le utilizatorilor de Internet sa isi seteze ca pagina de start (homepage) website-ul unei companii si veti deveni poarta de intrare a acestora in spatiul online, primul lucru pe care il vad atunci cand deschid browser-ul. Vorbim de strategia pe care o aplica in prezent cea mai populara retea de socializare din lume, Facebook.
Reteaua de socializare, ce a depasit jumatate de miliard de utilizatori, ii indeamna pe acestia sa isi seteze ca pagina de start site-ul Facebook prin intermediul unei varietati de mesaje si reprezentari grafice de tip pop-up care infatiseaza fotografii si numele unor prieteni din retea. Unii utilizatori au declarat ca au observat recent pe pagina personala de Facebook existenta unei optiuni “Make Facebook Home”.
Foarte multi utilizatori de Internet au ca pagina de start Google sau alte motoare de cautare, care beneficiaza foarte mult de pe urma acestei strategii, cu avantaj pentru brand, fidelizare si trafic. Cu toate acestea, pentru unii utilizatori site-urile retelelor sociale preiau o parte din rolul motoarelor de cautare. Astfel, site-uri precum Facebook pot inlocui motoare de cautare precum Google atunci cand vine vorba de gasirea unor informatii, conectarea cu alte persoane sau comunicarea cu prietenii.
Optiunea de cautare este una dintre modalitatile prin care Facebook isi propune sa depaseasca alte site-uri. “Cele mai multe industrii vor fi regandite pentru a deveni mai sociale si mai orientate catre oameni”, a declarat Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook.
Recent conducerea retelei de socializare a anuntat ca va lansa in cateva luni serviciul Messages, prin care va oferi si e-mail (@facebook.com), alaturi de instant messaging ori SMS-uri.
Desi Mark Zuckerberg afirma ca e-mailul este doar o parte a acestui serviciu si nu principal