Televiziunile comerciale din România pun la bătaie sume mari de bani pentru a convinge rudele vedetelor decedate sau diferiţi invitaţi puşi pe scandal să participe la show-uri în public.
În lupta pentru audienţă, posturile de televiziune Antena 1, Pro TV şi Kanal D au ajuns să se bată în invitaţi care să asigure scandalul zilei. Cum emisiunile de acest gen sunt în acelaşi interval orar, subiectul zilei este cel mai adesea împărţit. Dacă soţul Mădălinei Manole este la „Happy Hour", la Pro Tv, părinţii artistei îi răspund live la „Acces Direct" de la Antena 1. Pentru a se asigura că prind cel mai râvnit personaj al zilei, televiziunile recurg la contracte de exclusivitate, multe dintre ele pe bani. „Există cazuri când invitaţii cer onorariu pentru prestaţia lor. O astfel de practică se întâlneşte în toate televiziunile. Este un lucru normal să plăteşti prestaţia unor artişti, prezentarea unor exclusivităţi sau aflarea unui subiect", declară pentru România Liberă Maria Popescu, PR Kanal D. În cazul în care apare un subiect cu potenţial de audienţă, acesta poate fi plătit. „Subiectul este cel mai important" şi dacă „prezintă interes pentru public" poate fi recompensat. Potrivit Mariei Popescu, la Kanal D au fost situaţii în care au fost pierduţi invitaţi în favoarea altor posturi tv: „Este o piaţă liberă şi totul se negociază. Nu ţine numai de sumă, ci şi de rapiditatea cu care se duc . Se întâmplă uneori să închei un contract de exclusivitate şi apoi invitatul să fie ofertat de altă televiziune, poate chiar cu mai mulţi bani".
Nikita se laudă cu 500 de euro pentru 20 de minute de scandal
În iunie 2009, o abonată a emisiunilor de scandal, Nikita declara ziarului ieşean „7est": „Eu cer cam 500 de euro pentru 10-20 de minute de prezenţă în emisiuni. Lumea se uita la mine la televizor cum fac scandal. Ei mă cheamă şi mă plătesc bine, pentru că aceasta es