Secretariatul General al Guvernului (SGG) a supus dezbaterii publice normele de aplicare a Legii parteneriatului public-privat, urmand sa fie aprobate peste o saptamana de catre Executiv. "Am incercat sa invatam din greselile facute de alte tari: O idee buna daca este pusa in aplicare prost, mai bine nu o aplici. Parteneriatul public-privat deschide, din pacate, supapa practicilor neloiale, iar acest aspect trebuie eliminat din start", a declarat Andreea Vass, consilierul premierului Emil Boc, in cadrul unei conferinte pe tema Parteneriatul public-privat. Pe de alta parte, presedintele Senatului Mircea Geoana a afirmat ca investitori, precum cei de la Vinci si Aktor, vor pleca din Romania, din cauza lipsei de transparenta si din cauza discutiilor purtate in "alte camere decat cea normala, de negociere".
Despre parteneriatul public-privat se vorbeste inca din 2003, insa abia dupa sapte ani, s-a reusit aprobarea unei legi in acest sens, intrand in vigoare in octombrie 2010.
Romania are la activ un esec resunator in ceea ce priveste parteneriatul public-privat. Este vorba de lucrarile de la tronsonul Comarnic-Brasov. Consortiul Vinci-Aktor ar fi trebuit sa proiecteze, sa finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic-Brasov, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului. Insa, consortiul a renuntat, pe ultima suta de metri la aceste lucrari, motivand lipsa de fonduri.
Presedintele Senatului, Mircea Geoana, a afirmat ca investitorii vor fugi din Romania, cat timp "vor exista discutii in alte camere decat cea normala, de negociere. "Atata vreme cat nu vom instaura un mecanism de mai mare transparenta in modul in care se atribuie acest gen de contracte de achizitii publice sau de PPP si vor exista arbitrariu si discutii in alte camere decat cea normala, de negociere, in clipa respectiva nu vor