GfK: Numărul utilizatorilor s-a dublat în acest an, ajungând la 10% din populaţia urbană
Cu toate acestea, nivelul din 2010 este comparabil cu cel de la începutul anului 2008
''Băncile s-au concentrat pe promovarea cardurilor de cumpărături cu accent pe diverse beneficii''
Numărul utilizatorilor de carduri de credit s-a dublat în acest an faţă de 2009, ajungând la 10% din populaţia urbană, nivel comparabil cu cel de la începutul anului 2008, managerii şi specialiştii cu studii superioare fiind principalii posesori ai acestui tip de produs bancar, potrivit datelor GfK. "Cardul de credit a pierdut mult din popularitate pe parcursul anului 2008 şi până în a doua jumătate a lui 2009. 11% din totalul populaţiei urbane cu vârsta peste 15 ani folosea acest tip de produs bancar în ianuarie 2008, iar până în septembrie 2009 numărul utilizatorilor s-a redus la jumătate. Începând cu finalul anului 2009 creşterea s-a reluat, astfel că în prezent 10% din populaţia urbană deţine un card de credit", a declarat, într-un comunicat, Anca Zamfirescu, cercetător senior, expert în piaţa financiar-bancară la compania de cercetare a pieţei GfK România.
Deşi criza economică s-a accentuat în 2010, o posibilă explicaţie pentru revenirea preferinţei pentru utilizarea cardurilor de credit din ultimul an vine din faptul că băncile s-au concentrat destul de susţinut pe promovarea cardurilor de cumpărături cu accent pe diverse beneficii, printre care şi perioada de graţie extinsă. Potrivit studiului, acest produs bancar este folosit în special de persoanele angajate şi mai ales cele care au poziţii de management sau lucrează în posturi de specialişti cu studii superioare. De asemenea, cei care au un venit personal peste 1.300 lei pe lună utilizează cardurile de credit în mai mare măsură decât restul populaţiei - 17% faţă de 10% din întreaga populaţie urbană.
@N