Climatul economic va fi şi mai neiertător cu retailul autohton de la anul
De la anul, realitatea din piaţa de retail nu se va schimba, dar va suferi mici modificări prin punctele sale iniţiale. Optimizarea activităţilor din acest domeniu se va ghida după un set de elemente-cheie, valabil atât la nivel local, cât şi european. Dacă până acum aceste elemente au existat, dar nu au fost tratate cu toată seriozitatea, de la anul vor deveni factorii după care se va modela piaţa.
În 2011 oferta de spaţii noi va fi şi mai mică, chiriile mai mici nu vor ajuta foarte mult retailerii, iar influenţa factorilor macroeconomici va fi la fel de mare ca şi în 2010, dacă nu chiar mai mare. Aceste elemente, dar şi altele, au fost identificate de raportul companiei Cushman&Wakefield care se referă la elementele retailului în 2011, Cushman&Wakefield: European Retail - 10 Key Drivers for 2011, "Retail European - 10 Elemente Cheie în 2011".
Potrivit raportului, primul element este oferta scăzută de spaţii "prime" care a început deja să aibă un efect vizibil, va fi elementul-cheie definitor pentru piaţa proprietăţilor în 2011. Retailerii care vor dori să se extindă, fiind nevoiţi să se mulţumească cu stocul disponibil, în condiţiile în care nu vor mai fi făcute compromisuri în privinţa locaţiilor, iar în următorii doi ani rata livrărilor noi de spaţii va fi foarte mică. Potrivit reprezentanţilor Cushman&Wakefield, această situaţie nu va constitui un prilej pentru deţinătorii de spaţii ca să crească preţul chiriilor. "Proprietarii de spaţii de retail nu vor avea motive pentru a creşte chiria pentru că nu vor fi mulţi retailerii care se vor extinde în 2011. Nu se va crea un dezechilibru între cerere şi ofertă", a explicat, pentru Curierul Naţional, Doiniţa Ilie, Head of Marketing al Cushman România, care a mai spus că nu se vor crea nici premise care să conducă la o s