Decizia ministrului Mediului de a majora taxa de înmatriculare cu până la 50% va duce la creşterea înmatriculărilor în Bulgaria, spun reprezentanţii firmelor de specialitate. Autorităţile străine nu mai par însă dornice să accepte înmatricularea a mii de rable.
Sorin Dumitrescu, patronul firmei Auto Gass, şi-a deschis o firma în Ruse, Bulgaria, pentru a colabora facil cu instituţiile. A învăţat şi limba, ca să comunice mai uşor. „Există, din punctul meu de vedere, posibilitatea ca, odată cu majorarea taxelor pentru înmatricularea maşinilor în România, să se producă unele schimbări şi în ceea ce priveşte toleranţa pe care o are statul român vizavi de maşinile înmatriculate în ţările străine, indiferent că e vorba de Bulgaria, Spania sau alte ţări ale căror maşini circulă în statul nostru", spune el. În opinia sa, există o modalitate de calcul pe care o au în vedere de mai multă vreme autorităţile române, dar căreia nu i-au găsit exact încadrarea juridică: este vorba despre introducerea unei taxe de tranzit, care se poate lua doar pe şapte zile, nu pe un an, şi care va avea valoarea de circa zece euro. „Cu toate acestea, dacă un om îşi cumpără o maşină de 2.000 de euro, a cărei taxă în România va fi de 11.000 de euro, indiferent că pe lângă taxa de înmatriculare în Bulgaria, de 600 de euro, va mai plăti taxa de tranzit, de 10 euro pe săptămână, ar da, eu aşa cred. Diferenţa este foarte mare. Pentru o maşină de 8 ani, cu Euro 3, în România taxa de primă înmatriculare va fi 11.000 de euro. O astfel de maşină, gen BMW seria 5, costă 4.000 de euro. Înmatricularea în Bulgaria costă circa 600 de euro, cu tot cu impozitul anual", spune el.
Sorin Dumitrescu spune însă că şi Bulgaria va introduce reguli noi, care pun piedici înmatriculărilor auto. Bulgaria a majorat cu 40%, de la 19 noiembrie, asigurările obligatorii. Până în augut 2011 se va majora cu 100%, deci