Românii cumpără piese auto în valoare de un miliard de euro pe an. La atât estimează valoarea pieţei româneşti a pieselor auto Milan Tudor, preşedintele nou-înfiinţatei Asociaţii a Distribuitorilor de Piese Auto din România (APDAR). Potrivit lui, jumătate din această sumă merge către piesele originale, iar cealaltă jumătate către cele aftermarket. Sursa: Codrin Prisecaru
"A nu se înţelege că piesele aftermarket nu sunt originale. Noi, prin piese originale înţelegem piesele în ambalajul producătorului maşinii, iar aftermarket celelelte piese", a explicat Milan Tudor, citat de Agerpres.
El spune că îndoielile clienţilor faţă de calitatea pieselor aftermarket vin din lipsa de informare.
Aftermarket: același produs în ambalaj diferit
"60-70% dintr-o maşină este făcută de producători specializaţi, şi nu de producătorul maşinii. Aceste firme specializate lansează în piaţă absolut acelaşi produs, dar în ambalaj diferit. Nu este foarte clar care este diferenţa între o piesă de la reprezentanţă şi una after market", a precizat şeful asociaţiei.
Trei dintre principalii jucători din piaţa pieselor auto, Auto Total, Autonet Import şi Augsburg International, au lansat, aseară, Asociaţia Distribuitorilor de Piese Auto. Asociaţia are deja 20 de membri.