Apariţia sticlelor PET poate fi considerată cea mai importantă inovaţie din istoria industriei apei îmbuteliate În ultimii 40 de ani industria apei îmbuteliate s-a transformat dintr-o idee de afacere pe care puţini o luau în serios într-o industrie ce valorează miliarde de euro. Produsul în sine rămâne simplu, însă modul în care consumatorii se raportează la el s-a schimbat fundamental. Valoarea reală a produsului este concentrată în branding şi marketing.
"Apa îmbuteliată este cel mai relevant exemplu al modului în care funcţionează economia mondială în zilele noastre. Într-o anumită măsură cumpărăm libertatea de a alege. Aceasta este singura explicaţie pentru achiziţia unui produs pe care l-am putea obţine şi gratis", crede Richard Wilk, profesor de antropologie la Universitatea din Indiana, scrie BBC News.
Totuşi, prin puterea marketingului şi a publicităţii, apa îmbuteliată a devenit una dintre poveştile de succes ale industriei alimentare şi a băuturilor.
Având în vedere că apa este o resursă fundamentală pentru viaţă şi dat fiind faptul că este atât de abundentă pentru unii şi o resursă atât de rară pentru alţii, acest produs a devenit emblematic în industria alimentară.
Industria apei îmbuteliate a fost lansată de către brandul Perrier, marcă ce poate fi considerată ca fiind unul dintre marile triumfuri ale industriei publicităţii, reuşind să cristalizeze un brand care a definit o întreagă generaţie. În spatele campaniei derulate între 1979 şi 1994 au stat Richard Wheatley şi agenţia de publicitate Leo Burnett.
Perrier, un brand pionier
"Perrier a popularizat apa îmbuteliată. A făcut-o acceptabilă, mult mai acceptabilă, a făcut-o dezirabilă", spune publicitarul britanic. Însă misiunea celor din spatele succesului Perrier nu a fost simplă. Atunci când s-a încercat creşterea vânzărilor, compania s-a trezit în faţa