Antreprenorii care reuşesc să dezvolte afaceri cu rate rapide de creştere trebuie să devină mai vizibili, să devină adevărate superstaruri, atât în România, cât şi peste tot în lume, pentru că asta îi poate încuraja să crească şi mai mult şi, în plus, contribuie şi la dezvoltarea economiei prin schimbarea mentalităţilor, crede Anne Habiby cofondator al All World Network, o organizaţie de promovare a antreprenoriatului.
Ea a fost invitatul special al galei organizate ieri seară de Ziarul Financiar şi compania de private-equity Enterprise Investors pentru premierea companiilor locale cu cele mai înalte rate de creştere.
"În anii 1980, când Marea Britanie era în plină criză, pe marginea prăpastiei, primul-ministru de atunci, Margaret Thatcher, a luat cu ea, pe oriunde se ducea câţiva antreprenori, cum ar fi Richard Branson, şi astfel aceştia au devenit importanţi, adevărate superstaruri. Şi asta a contribuit foarte mult la depăşirea crizei", spune Anne Habiby
All World este o organizaţie neguvernamentală care descoperă şi promovează în prezent antreprenorii din Statele Unite şi din mai multe ţări din Asia. Organizaţia a fost înfiinţată în Statele Unite în urmă cu trei ani şi are printre parteneri Universitatea Harvard.
"Din cercetările pe care le-am făcut a reieşit că nu programele guvernamentale, subvenţiile sau agenţiile dedicate micilor companii au cel mai mare impact asupra dezvoltării antreprenoriatului, ci mult mai important este cât de vizibili sunt antreprenorii de succes, care pot fi transformaţi în modele pentru ceilalţi şi să schimbe mentalităţile", spune şi Irina Anghel, unul dintre experţii organizaţiei. Printre experţii All World se mai numără profesorul Michael Porter, considerat o autoritate în domeniul managementului strategic sau Deirdre Coyle, cofondatoare a All World Network.
Alături de stimularea economiei în ansamblu,