- Comentariu - nr. 681 / 27 Noiembrie, 2010 Cand li se imputa ritmul de melc in care avanseaza constructia de autostrazi din Romania, oficialii nostri reclama intotdeauna lipsa banilor. Numai ca e vorba si, mai ales, de incompetenta. Chiar daca si procedurile UE sunt greoaie. Urmarea: Romania nu a reusit sa ia decat 30 de milioane de euro, din cele 4,57 miliarde euro puse la dispozitia sa de catre Uniunea Europeana pentru construirea autostrazii care ar urma sa aiba o lungime totala de 820 kilometri. Spre comparatie, in tot acest timp, Ungaria este aproape gata cu autostrada care ar urma sa se interconecteze cu Romania. In 2010, Ungaria va finaliza ultimul tronson de autostrada care o mai desparte de Romania, Mako-Nadlac, soferii vor trece pe o autostrada nou-nouta, cu patru benzi pe sensul de mers. In schimb, din motivele mentionate, Romania a finalizat doar centura Pitestiului, de 15 kilometri, Autostrada Pitesti-Bucuresti, de 123 kilometri, si Autostrada Bucuresti-Cernavoda, lunga de 160 de kilo metri, din coridorul care ar trebui sa uneasca Nadlacul cu Constanta. Au inceput lucrarile la centura Aradului, lunga de 12 kilometri, la autostrada Arad-Timisoara, lunga de 32 kilometri, si la Cernavoda-Constanta, care, impreuna cu centura Constantei, ajunge la 73 de kilometri. Si asta, desi autostrada care va uni granita de vest a Romaniei cu Marea Neagra ar urma sa beneficieze de fonduri europene. In rest, pauza! Inclusiv la Autostrada Transilvania! GHEORGHE GIURGIU - Comentariu - nr. 681 / 27 Noiembrie, 2010 Cand li se imputa ritmul de melc in care avanseaza constructia de autostrazi din Romania, oficialii nostri reclama intotdeauna lipsa banilor. Numai ca e vorba si, mai ales, de incompetenta. Chiar daca si procedurile UE sunt greoaie. Urmarea: Romania nu a reusit sa ia decat 30 de milioane de euro, din cele 4,57 miliarde euro puse la dispozitia sa de catre Uni