Noul Infiniti M este vârful de lance al brandului nipon în segmentul limuzinelor, o zonă a pieței dominată autoritar de mărci germane. Atuul japonezilor, raportul dotări/preț, pare insuficient.
Când Infiniti a luat decizia de a își impune modelele pe piața europeană, mulți au spus că decizia este hazardată și că nu au nicio șansă. Mai ales că segmentul de piață țintit de japonezi este dominat autoritar de mărci precum Mercedes-Benz, BMW sau Audi. Fără a se lăsa intimidați de numele mari ale concurenței, cei de la Infiniti au continuat în forță ofensiva.
Astfel, după lansarea modelelor EX, FX sau G, a venit rândul liniei M să se ia de piept cu puternicele branduri nemțești. Și nu cu orice reprezentante ale acestora, ci cu bestselleruri precum Mercedes-Benz Clasa E, BMW Seria 5 sau Audi A6. Culmea este că, dacă ne luăm după datele furnizate de niponi, la capitolul dotări/preț, Infiniti pare mult mai avantajoasă pentru clienți. Astfel, dacă un Mercedes-Benz E 300 CDI Avantgarde costă în echiparea de bază 52.658 de euro, cu dotări similare variantei M30d S Premium de la Infiniti modelul german ajunge la un preț de 78.022 euro. Asta în timp ce modelul japonez costă doar 64.400 euro. La fel se întâmplă dacă facem comparații între BMW 5 sau Jaguar XF și Infiniti M.
Numai că raportul menționat nu reprezintă totul atunci când vorbim despre mașini. Dacă designul este o chestiune subiectivă, iar emblema de pe capotă, extrem de importantă pentru unii clienți, este în defavoarea niponilor, în privința calității materialelor, Infiniti mai are încă de lucru pentru a putea emite pretenții justificate la o cotă importantă de piață. Fără îndoială însă, există și clienți care vor aprecia tocmai faptul că marca Infiniti este încă puțin cunoscută în Europa și asta le conferă avantajul exclusivismului.
Tehnologie și performanță
Testat pe șoselele însorite