După ce i-a trecut falimentul pe la ureche, Saab înfruntă din nou gaşca premium. Recent lansatului model 9-5 nu-i va fi însă deloc uşor să ţină pasul cu "uriaşii" A6, Seria 5 sau Clasa E. Sursa: SAAB
Ar fi fost păcat ca Saab să părăsească scena auto. Salvarea a venit în ultimul moment, aproape când toată lumea (care îşi mai amintea de Saab) se împăcase cu ideea că existenţa mărcii scandinave urmează a fi curmată abrupt, într-o blestemată iarnă 2009-2010.
Deocamdată, sub comanda unui nou patron - Spyker, care pare oricum mai curajos ca General Motors - producătorul suedez pare să-şi fi regăsit liniştea. Primul semn că vechea fabrică din Trollhättan a revenit la viaţă este noua generaţie a modelului de clasă mare 9-5. Maşină care, teoretic cel puţin, aspiră la statutul de produs smart-premium - o alternativă de buget, dar, în acelaşi timp, de bun-gust la gaşca premium germană din acest segment: Audi A6, BMW Seria 5, Mercedes- Benz Clasa E.
Convingător, dar încă departe de etalonul german
Desigur, oricât de bun ar fi 9-5-ul (primul model nou-lansat de marca suedeză în ultimii opt ani!) - iar scurtul test pe care l-am efectuat a revelat că, deşi temeinică, maşina nu se ridică la standardele impuse de triada teutonă - şi oricât de bine poziţionată ca preţ (autoturismele germane sunt considerabil mai scumpe), şansele de a dezmorţi interesul clientelei autohtone (pentru marca Saab) nu pot fi altfel decât reduse. Cel puţin în viitorul apropiat.
Adevărul este că, mai ales din vina Saab, care, prea multă vreme, s-a mulţumit cu prea puţin, lumea a cam uitat că, alături de Volvo, mai există un producător auto în Suedia.
Clienţii, o raritate
Potrivit statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, în primele nouă luni ale acestui an, pentru fiecare nou autoturism Saab vândut au