Şcoala cu clasele I-VIII "Vasile Alecsandri" a găzduit, zilele acestea, Cercul pedagogic cu nr. 3 Brăila, dascălii prezenţi analizând în detaliu noile metode de predare a istoriei, precum şi decalajele economice dintre Orient şi Occident, în decursul ultimelor secole.
Au participat profesorii de istorie de la Şcolile 23-33 din municipiu, precum şi profesori din alte localităţi ale judeţului: Ianca-gimnaziu, Perişoru, Plopu, Mircea Vodă, Surdila Greci, Făurei -gimnaziu, Surdila Găiseanca, Jirlău, Vişani, Galbenu, Bordei Verde, Racoviţa, Râmnicelu, Gemenele, Romanu, Berteştii de Jos, Spiru Haret, Traian, Cuza Vodă, Urleasca ş. a.
În cadrul întâlnirii, prof. Elena Motoc, de la Grupul Şcolar "George Vâlsan" Făurei a susţinut referatul metodic "Metode active de predare a lecţiei de istorie". Cu acest prilej, au fost expuse şi exemplificate prin teme din programa claselor gimnaziale noile metode interactive de predare a lecţiilor de istorie centrate pe elev, ca o completare a metodelor tradiţionale.
Prof. Elena Motoc a trecut în revistă, cu exemple din practica pedagogică, metode precum: "Diagrama Venn" (Popoarele Orientului antic), "Ştiu/ vreau să ştiu/ am învăţat" (Egiptul antic), "Brainstorming" ("asaltul de idei" - Regimuri totalitare), "Jocul de rol" (Raporturi între seniori şi vasali), "Organizatorul graphic" (Cruciadele),"Philips 6/6" (Declaraţia de Independenţă a coloniilor americane) şi "Pălăriile gânditoare" (Războiul de Independenţă).
Prof. gr.I Vârgolici Dan, de la şcoala gazdă, a făcut recenzia lucrării de istorie a lui Bogdan Murgescu, "România şi Europa. Acumularea decalajelor economice (1500-2010)", apărută la Ed. Polirom, în anul 2010.
Au fost reliefate, cu acest prilej, aspecte inedite şi (uneori) desacralizante din istoria Europei şi a spaţiului românesc, autorul făcând, conform recenzorului, o analiză comparativă plină de su