„Comanda la mine“ de la Antena 1 şi „Schimb de mame“, difuzat de Prima TV, sunt cele mai urmărite emisiuni care prezintă situaţii din vieţile reale ale românilor. Peste o jumătate de milion de români din mediul urban se uită la reality-show-ul „Comanda la mine“, care prezintă conflicte dintre copii şi părinţi.
Când vine vorba despre reality-show-uri, televiziunile româneşti mizează, în general, pe situaţii conflictuale. Fie că este vorba despre scandaluri între soţi, amanţi, copii sau orice combinaţie între aceste categorii, certurile sunt considerate calea sigură către un rating consistent. Cu câteva excepţii, aşa şi este. Cele mai urmărite emisiuni de acest gen scot în evidenţă situaţiile de criză în care sunt implicaţi copiii.
Reality-show-ul săptămânal „Comanda la mine" de la Antena 1 a fost urmărit, în medie, de 503.000 de persoane pe minut la nivel urban, în perioada 1 octombrie - 15 noiembrie. În acelaşi interval, „Schimb de mame", difuzat săptămânal de Prima TV, a avut 454.000 de telespectatori.
„Schimb de mame", rating bun
Rezultatul obţinut de emisiunea de la Prima TV este unul foarte bun, având în vedere că depăşeşte cu mult audienţa medie din prime-time a postului (257.000 de persoane la nivel urban, în octombrie, potrivit paginademedia.ro). Cea de-a treia emisiune de tip reality urmează un format nou în România, care nu are ca „ingredient" principal conflictul. „Marele câştigător" (Antena 1), în care concurenţii încearcă să slăbească, a fost urmărită de 356.000 de persoane.
Un reality-show cu vedete, „Cireaşa de pe tort" de la Prima TV, se plasează pe poziţia a patra în topul audienţelor. Emisiunea are patru ediţii pe săptămână şi ajunge la o audienţă medie de 354.000 de telespectatori pe minut.
Următoarele două programe din clasament spun poveşti despre iubiri interzise şi trădări, ambele „pi