Parcările de pe lângă licee vor trebui lărgite pentru că egoul adolescenţilor este mângâiat de apariţia mopedelor pe patru roţi, pentru care nu e necesar carnetul de conducere. Sursa: EVZ
Când fiul lui Mircea Geoană conducea, anul trecut, un Fiat 500 retro pe Dorobanţi, presa l-a luat la rost pe tată, candidat prezidenţial la acea vreme. Însă, în România, o persoană sub 18 ani are chiar două variante pentru a urca la volan: maşinile din categoria B1 şi mopedul pe patru roţi, care nu necesită permis de conducere.
Legislaţia rutieră permite minorilor cu vârste mai mari de 16 ani să conducă pe drumurile publice o anumită categorie de vehicule, dacă deţin permis B1. Vehiculele din categoria B1 trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: trei sau patru roţi, masă cuprinsă între 400 şi 550 de kilograme, capacitatea cilindrică mai mare de 45 centimetri cubi, viteză minimă - 50 de kilometri pe oră.
Puţine şcoli pentru B1. Soluţia - maşinile fără permis
Dar există o problemă: în România, sunt doar câteva şcoli de şoferi care oferă cursuri pentru pretendenţii la permisul de conducere, subcategoria B1. Spre exemplu, în Bucureşti există o singură astfel de şcoală, iar tariful este de 800 de lei.
Însă sunt şi maşini cu trei sau patru roţi pentru care nu ai nevoie de permis şi pe care le poţi conduce de la 16 ani. Ai nevoie de un simplu curs de legislaţie rutieră, care costă aproximativ 600 de lei. "Maşina fără permis" este încadrată la categoria mopede (aceeaşi cu scuterele, vehicule pe două roţi).
Condiţiile pentru ca un vehicul să fie considerat moped şi să fie condus pe drumurile publice de conducătorii cu vârste de peste 16 ani sunt: viteză maximă de 45 de kilometri la oră, motor cu capacitatea cilindrică mai mică de 50 de centimetri cubi sau cu putere nominală mai mică de 4 kW.
Cei mai mulţ