O investiţie de zeci de milioane de euro se dovedeşte a fi o gaură negră pentru bugetul Consiliului Judeţean (CJ) Tulcea. În ultimul deceniu, Ministerul Transporturilor şi Consiliul Judeţean Tulcea au ivestit peste 10 milioane de euro pentru modernizarea Aeroportului „Delta Dunării" din Tulcea. Au fost extinse şi modernizate pistele de aterizare-decolare, s-au realizat o nouă infrastructură de dirijare a zborurilor, un modern depozit de combustibil şi toate dotările specifice unui aeroport internaţional. Deşi aeroportul din Tulcea are infrastructura necesară, nu a fost omologat încă pentru traficul internaţional de pasageri şi de mărfuri, pentru că nu există operatori de transport aerian care să apeleze la serviciile acestei aerogări.
Conform statisticilor, în ultimii doi ani, pe acest aeroport au fost operate sporadic doar avioane de mici dimensiuni care au asigurat servicii private de transport pentru persoane care vin la pescuit sau la vânătoare în Delta Dunării şi aeronave-şcoală pentru antrenarea piloţilor.
Riscă să fie închis
Aeroportul din Tulcea funcţionează ca regie în subordinea Consiliului Judeţean Tulcea, iar această instituţie subvenţionează aproximativ două treimi din cheltuielile acestuia. Nicolea Chichi, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Tulcea, a declarat că "Aeroportul Tulcea are cheltuieli foarte mari, iar veniturile sunt prea mici dacă le raportăm la investiţiile majore care s-au realizat. Pentru a evita colapsul financiar în care se află, am suplimentat subvenţia, dar în condiţiile de austeritate în care ne aflăm, acest lucru nu se poate face la nesfârşit. Trebuie să găsim o soluţie de ieşire din impas, altfel aeroportul riscă să fie închis pentru că nu poate exista fără să aibă trafic consistent de călători şi de mărfuri".
În timp ce aeroportul se află în pragul falimentului şi este ţinut în viaţă cu ajutorul subven