Un specialist în construcţii originar din România este coordonatorul celor mai mari lucrări de infrastructură ale metroului newyorkez, transmite Mediafax.
Aşezat confortabil pe un fotoliu în biroul său situat la etajul şase al clădirii de la capătul bulevardului Broadway, într-o pauză la jumătatea unei zile de lucru încărcate, Mihai Horodniceanu vorbeşte cu pasiune despre proiectele de construcţii ale metroului newyorkez pe care le supervizează şi despre amintiri din România. "Ziua mea e încă abia la început, încă nu am verificat corespondenţa", spune el. Secretara tocmai i-a făcut un sumar al programului din ziua următoare.
Alături de diplome, pe unul din pereţii biroului său sunt două tablouri de pictură abstractă. "Sunt de Francisc Bartok, un nepot al lui Bela Bartok. L-am cunoscut aici la New York şi am devenit prieteni", explică Horodniceanu. Acasă mai are un număr semnificativ de lucrări ale pictorului român stabilit în Franţa şi decedat la sfârşitul anilor ‘80.
În funcţia de director al MTA Capital Construction Company, proiectantul cu doctorat în inginerie Mihai (Michael) Horodniceanu este coordonatorul celor mai mari proiecte publice de infrastructură din New York în ultimii 70 de ani, al căror cost se ridică la 17.5 miliarde de dolari. Extinderi ale liniilor de metrou existente, modificarea rutelor actuale pentru o mai bună fluidizare a traficului, tunele adiacente pe sub zone rezidenţiale şi un nou terminal feroviar situat la zeci de metri sub pământ în chiar inima Manhattanului.
Specialist în domeniul arterelor rutiere şi feroviare din metropola americană, Horodniceanu rememorează un moment din timpul vizitei sale în comuna natală a bunicilor săi din nordul Moldovei, al cărei nume îl poartă: "Am fost acolo în 2005, la o reuniune de familie, iar când am ajuns, spre uimirea mea am constatat că există un singur drum, iar localitatea