Autorităţile s-au sesizat în privinţa mai multor persoane care au depus dosare pentru obţinerea ajutoarelor de încălzire şi de astăzi încep controalele.
Până în acest moment 6.900 de brăileni şi-au depus dosarele pentru solicitarea ajutorului de căldură. 115 dosare au fost incomplete. Oamenii trebuie să ştie că legea prevede ca dosarele să conţină adeverinţă de salariat pe luna anterioară celei depunerii cererii. Totodată, solicitanţii trebuie să menţioneze dacă primesc bonuri de masă sau nu.
„Mulţi dintre cei care au trimis dosarele prin poştă, au mers pe Ordonanţa de Urgenţă de anul trecut, neştiind că între timp au intervenit modificări. Cele mai frecvente cazuri sunt cele în care oamenii nu prezintă toate documentele pentru toţi membrii care apar trecuţi în dosar sau cele care nu prezintă adeverinţa de salariu în mod corespunzător. În asemenea cazuri, dosarele sunt respinse", ne-a declarat Nicoleta Oancea, directorul Direcţiei de Asistenţă Socială.
Brăila:S-a înjumătăţit numărul celor care vin şi solicită ajutoarele sociale. Vezi aici care este explicaţia.
Asociaţia, mai sigură
Dacă dosarele sunt depuse prin preşedinţii asociaţiilor de proprietari, lucrurile stau mai bine. „Cazurile în care dosarele sunt greşite dar sunt depuse de preşedinţii de asociaţie, se pot rezolva. Dosarele sunt retrimise la beneficiar şi corectate. În cazurile în care dosarele sunt trimise prin poştă, nu se mai poate face nimic, mai ales că mulţi dintre ei nici nu vin să se intereseze dacă e totul în regulă, după ce le-au trimis", ne-a mai spus directorul de la Asistenţă Socială.
„Am descoperit destule dosare care erau incomplete sau aveau adeverinţe de salariat vechi, nu din luna anterioară depunerii cererii", ne-a spus Marian Covache, preşedintele Federaţiei Uniunii Asociaţiilor de Proprietari Brăila.
Anchete sociale prin sondaj