Costul pentru construcţia autostrăzilor de pe Coridorul IV Pan European, în lungime de 856 kilometri, se ridică la 8,588 miliarde de euro, care include lucrările deja realizate, cele în curs de execuţie, precum şi proiectele viitoare care se vor finaliza până în 2020, informează Mediafax.
Coridorul IV începe în Germania la Nurenberg şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa şi continuându-se până la Istanbul.
"În această săptămână vor fi lansate patru proceduri de licitaţie pentru adjudecarea contractelor de proiectare şi execuţie pentru Coridoul IV",a declarat Daniela Drăghia, director general adjunct proiecte cu funanţare exrternă în cadrul CNADNR, la un forum privind infrastrructuta, dezvoltarea urbană şi arhitectura de interior.
Respectivele sectoare sunt Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu şi vor avea o perioadă de proiectare de şase luni, investiţia urmând să fie realizată în 24 de luni.
"În urma prioritizării proiectelor pe Coridorul IV, la sfârşitul lui 2012 va fi finalizată 50% din construcţie, la sfârşitul lui 2014 aproximativ 70%, şi integral la finele anului 2020", a afirmat directorul CNADNR.
În prezent de pe Coridorul IV a fost finalizat tronsonul Bucureşti-Cernavodă şi se află în diferite stadii de execuţie sectorele Arad-Timişoara şi Cernavodă-Constanţa, centura Sibiu şi Constanţa.
Prezent la eveniment, secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Eusebiu Pistru, a afirmat că până în 2013 se vor da în folosinţă 530 de kilometri de autostradă şi 800 de kilometri de drumuri naţionale modernizate.
El a afirmat că "prioritatea zero" a MTI este Coridorul IV Pan-European.
Pe de altă parte, el a spus că, în acest moment, bugetul MTI duce lipsă de resurse financiare,